• نظرها: 0
  • ۱۳۹۵/۱۱/۳۰, ۰۱:۱۱:۴۵
  • در خبر علمی و مقالات ورزشی
  • توسط جنوب ورزش
  • نمایش ها: 345
  • اخرین ویرایش: -/-
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

سخت تمرین بکن یا برو خونه.

««Train heavy or go home»»
سخت تمرین بکن یا برو خونه.

آیا این گفته قدیمی حقیقت است یا یک فرض علمی ؟


دانشمندان علوم ورزش تحقیقات خود را بوسیله مقایسه  ترکیب سیتم های تمرینی که شامل دو روش تمرین سنگین و تمرین سبک بررسی نمودند.
آنها آزمودنی را به دو گروه تقسیم کردند : یک گروه تمرینات ترکیبی ( سنگین و سبک) و  گروه دیگر تمرینات عادی ( فقط تمرینات سنگین) .
تمرینات شامل دو بخش بودند: بخش اول شش هفته ؛ هر دو گروه برنامه های استاندارد را اجرا کردند و در ادامه بخش دوم که به مدت چهار هفته بطول انجامید برنامه های متفاوتی را اجرا نمودند.
گروه تمرینات ترکیبی پنج ست ۹۰ درصد یک تکرار بیشینه با سه دقیقه استراحت بین هر ست  باضافه یک ست ۵۰ درصد از یک تکرار بیشینه را انجام دادند و گروه تمرینات عادی فقط ۵ ست ۹۰ درصد یک تکرار بیشینه با سه دقیقه استراحت بین ستها انجام دادند.
تنها تفاوت بین دو برنامه تمرین اضافه شدن یک ست ۵۰ درصدی  یک تکرار بیشینه بعد از ستهای اصلی بود که تا ناتوانی کامل عضلات انجام می شد.
نتایج بدست آمده نشان داد که سایز عضله رانی آزمودنیها در هر دو گروه ( ترکیبی و عادی) افزایس معناداری در طی شش هفته داشت( بخش هایپرتروفی).  همچنین گزارش دادند در چهار هفته (بخش دوم ) فقط گروه ترکیبی افزایش سایز داشتند در حالی که گروه عادی  مقدار کمی کاهش سایز عضلانی داشتند.
آنها همچنین دریافتند که که برنامه تمرین ترکیبی باعث افزایش قدرت عضلانی بیشتری نسبت به برنامه تمرین عادی شد.
پس با توجه به نتایج بدست آمده  یک تغییر در ستها و تکرار ها می تواند باعث ایجاد هایپرتروفی بیشتر نسبت به تمرینات سنگین مداوم شود.

منبع : مجله فلکس
مترجم : محسن داودی_  دانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزشی _مدرس دانشگاه _ کارشناس ورزش اداره کل ورزش و جوانان
اشتراک
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • Yahoo Buzz
  • StumbleUpon

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.